La meva intervenció es basarà en aquestes dues alumnes de 3r i 4t d’ESO que fa menys d’un any que es troben vivint a Catalunya. Aquestes noies van començar a mitjans de l’any anterior a assistir a l’aula d’acollida de l’IES de Sentmenat. Aquests any havien de continuar assistint a l’aula d’acollida, però el centre no tenia ningun professional que es pugues fer càrrec. Per aquest motiu la psicopedagoga del centre i jo vam decidir tirar endavant aquest projecte, basat en l’aula d’acollida.
La intervenció afectarà a dues alumnes, una alumna de 3è ESO que és d’Ucraïna i una altra alumna de 4t ESO que és d’Hondures.
Els objectius assolir són:
- Proporcionar un aprenentatge bàsic de la llengua catalana. Que les dues alumnes pugin assolir un nivell bàsic de comprensió i expressió en llengua catalana per tal de poder seguir les classes amb normalitat
- Acollir l’alumnat nouvingut i aconseguir la seva integració en el nostre sistema educatiu i en una societat i una cultura nova per l’alumnat.
- Reforçar la seva autoestima i la integració a la comunitat educativa.
- Fomentar les noves tecnologies, realitzant activitats a través del portal LIC i alhora practicar la lecto-escritura.
- Preparar material adaptat per a les alumnes.
- Adquirir criteris per a l’elaboració d’un Pla Iindividualitzat (PI) en col·laboració amb la psicopedagoga i el professorat.
Aquest objectius són important per poder integrar les dues alumnes en el centre educatiu i en la societat que viuen actualment.
En les meves pràctiques elaboraré recursos didàctics i materials que posaré a la pràctica durant la intervenció a l’aula d’acollida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada