dilluns, 21 de març del 2011

Finalitats de la intervenció

La meva intervenció es basarà en aquestes dues alumnes de 3r i 4t d’ESO que fa menys d’un any que es troben vivint a Catalunya. Aquestes noies van començar a mitjans de l’any anterior a assistir a l’aula d’acollida de l’IES de Sentmenat. Aquests any havien de continuar assistint a l’aula d’acollida, però el centre no tenia ningun professional que es pugues fer càrrec. Per aquest motiu la psicopedagoga del centre i jo vam decidir tirar endavant aquest projecte, basat en l’aula d’acollida.

La intervenció afectarà a dues alumnes, una alumna de 3è ESO que és d’Ucraïna i una altra alumna de 4t ESO que és d’Hondures.

Els objectius assolir són:

  • Proporcionar un aprenentatge bàsic de la llengua catalana. Que les dues alumnes pugin assolir un nivell bàsic de comprensió i expressió en llengua catalana per tal de poder seguir les classes amb normalitat
  • Acollir l’alumnat nouvingut i aconseguir la seva integració en el nostre sistema educatiu i en una societat i una cultura nova per l’alumnat.
  • Reforçar la seva autoestima i la integració a la comunitat educativa.
  • Fomentar les noves tecnologies, realitzant activitats a través del portal LIC i alhora practicar la lecto-escritura.
  • Preparar material adaptat per a les alumnes.
  • Adquirir criteris per a l’elaboració d’un Pla Iindividualitzat (PI) en col·laboració amb la psicopedagoga i el professorat.

Aquest objectius són important per poder integrar les dues alumnes en el centre educatiu i en la societat que viuen actualment.

En les meves pràctiques elaboraré recursos didàctics i materials que posaré a la pràctica durant la intervenció a l’aula d’acollida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada