dimarts, 29 de març del 2011

Avaluació inicial: Un món per descobrir

La reunió amb l’assessora de LIC va ser un bon començament per poder encaminar el meu projecte. Però per poder de complir els meus objectius establerts en la meva primera fase del projecta he buscat informació, tant interna com externa per poder informar-me de com encarar el meu projecte d l’aula d’acollida.

He recollit informació de l’IES de sentmenat de anys anterior que s’havia utilitzat en el centre com:
- Protocols i agents del Pla d’acollida.
- Valoracions d’aprenentatge de la llengua catalana de l’alumne.
- Pla d’actuacions del centre
- Informes de coordinació lingüística del centre
- Diverses fitxes d’activitats utilitzades.

E la mateixa forma he utilitzat l’espai LIC per recerca projectes d’altres centres per extreure informació.
Després de tenir accés a tota aquesta informació, juntament amb la psicopedagoga del centre hem establer una metofdologia a seguir a l’aula d’acollida.

Les sessions estaran organitzades en quatre apartats:

- Aprenentatge del Català utilitzant les noves tecnologies. Bàsicament a través de l’enllaç de VINCLES i GALÍ
- Expressió escrita a partir de fitxes de treball.
- Lectura a partir d’un llibre de nivell bàsic escollit per l’alumna
- Expressió oral a partir de Joc de taula i làmines gràfiques.

A cada sessió es treballaran dos dels apartat anterior, d’aquesta manera l’aprenentatge serà més dinàmic i canviant. D’aquesta manera el que volem pretendre és que aprenguin català de formà dinàmica i divertida.

Valoració inicial:
Estic complint els meus objectius incials de la meva primera fase, ara només falta establir una entrevista prèvia amb les dues alumnes.


Duran les entrevistes amb els professionals he pogut extreure molta informació i m’ajuda’t molt aquesta informació alhora d’establir una metodologia de treball.

Làmina:
La Ciutat
És una col•lecció de 12 làmines indicades per treballar el llenguatge en situacions comunicatives de la vida quotidiana a les aules d’acollida. Són de la Generalitat de Catalunya.
El temes tractats de les làmines són: la casa, el parc, el bar i el restaurant, la ciutat, la muntanya i el camp, la platja i el port, el mercat i el supermercat, el temps, els transports, els oficis, el centre cívic i el centre comercial.

2 comentaris:

  1. Hola Laia!

    Dius que durant les entrevistes amb esl professionals has piogut extreure molta informació, crec que això és molt important.
    La setmana passada vaig iniciar l'observació de l'alumne amb el que treballarè en el practicum i la veritat és que a més de la informació que jo he anat treient de la meva observació directa va molt bé parlar amb els professionals que s'hi relacionen. Jo vaig parlar amb diferents mestres (tutora de l'alumne, la d'anglès, la d'educació física)i les coses que em van anar explicant m'han ajudat molt per a conèixer més al noi. Crec que és fonamental parlar amb aquells que hi interaccionen de manera regular ja que el treball en equip és fonamental en qualsevol intervenció.

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies per les teves observacions. Fa poc he parlat amb el tutor de les alumnes per poder saber de les difícultats latens a l'aula. També juntament amb la psicopedagoga i el tutor començarem a realitzar el PI, crec que serà força interessant i m'ajudarà a orientar-me encarà més.

    ResponElimina