dijous, 7 d’abril del 2011

Entrevista amb les dues alumnes

Vaig establir el meu primer contacta amb la Maria i la Jeimi. Les dues noies tenien moltes ganes de poder anar unes hores setmanals a l’aula d’acollida i estaven molt motivades.


El que més amb va cridar l’atenció és que van sol·licitar algunes fitxes de treball de llengua catalana per poder anar practicant a casa. El seu interès és molt alt i això fa que les expectatives siguin més altes.


La Jeimi té més problemes amb la llengua catalana que la Maria, ja que ella acostuma a parlar amb tothom castellà i li costa més aprendre la llengua. A més a més, la Jeimi presenta problemes d’aprenentatge, i segons la psicopedagoga de l’EAP que li fa un seguiment, comenta que podria tenir problemes de dislèxia, ja que té dificultats en distingir algunes consonants.


En canvi, la Maria el ser d’Ucraïna ha hagut d’aprendre el Català i el castellà des de cero i això fa que es veu obligada aprendre les dues llengües per igual. A part, és una noia intel·ligent que té facilitar d’aprenentatge i de principi de curs a ara ha millorar en seu rendiment escolar, ja que ha passat de tenir sis assignatures suspeses a dues.


En aquestes entrevistes hem acordat els dies i horaris d’aula d’acollida i després de fer les primeres valoracions començarem les sessions de l’aula d’acollida.

1 comentari:

  1. L'altre dia vaig estar a una xerrada sobre el català llengua d'acollida, i cada cop cerec que és importantíssim per la gent nouvinguda al nostre país que el català sigui la llengua d'acollida, per tan endavant amb la iniciativa!

    ResponElimina