divendres, 25 de març del 2011

Reunió inicial amb la Assessora llengua, intercultualitat i cohesió social (LIC):

En aquesta reunió ens ha informat de l’estructura de l’espai LIC i de la quantitat de recursos que es poden trobar.

Aquesta espai es troben material didàctics per fer-los de forma on-line. Principalment els recursos que ens ha recomanat que utilitzem són els anomenats: VNCLES i DALÍ. En aquest recursos es poden trobar tant expressió oral com escrita, i es presenten amb gràfics i jocs interactius que a la vegada que aprenen es diverteixen.

Ens ha informat que com a tutors de l’aula d’acollida hem de ser un referent clar per l’alumnat nouvingut, encara la comunicat educativa es responsable de la plena integració en el centre de l’alumnat.

Les funcions qeu hem de desenvolupar com a tutors de l’aula d’acollida són les següents:

· Coordinar i col·laborar en l’elaboració del plans individualitzats.
· Gestionar l’aula d’acollida: planificar recursos i actuacions, programar les seqüències d’aprenentatge, aplicar les metodologies més adequades i avaluar processos i resultats.
· Aplicar metodologies i estratègies d’immersió lingüística per a l’adquisició de la llengua.
· Facilitar, en la mesura que sigui possible, l’accés de l’alumnat nouvingut al currículum ordinari.
· Col·laborar en la sensibilització i introducció de l’educació intercultural en el procés educatiu de l’alumnat nouvingut.
· Coordinar-se amb el coordinador/a de llengua, tutors i amb els professionals especialistes (LIC, EAP…).
· Participar en les reunions dels equips docents, comissions d’avaluació…, per coordinar actuacions i fer el seguiment dels alumnes a fi d’assegurar la coherència educativa.


Aquesta és la web de l’espai LIC: www.xtec.cat/lic/

Aquesta reunió amb l’assessora m’ajuda’t per recollir informació de com funcionen les aules d’acollida i com començat les primeres intervencions amb les alumnes.
Paral·lelament aquesta reunió també ens hem reunit amb la psicopedagoga de l’EAP. Amb ella ens hem centrat més amb el cas de la Jeymi, ja que a part de ser una alumna nou vinguda té problemes familiar i el seu cas el porta ella i una treballadora dels serveis socials

1 comentari:

  1. Tasca molt delicada e important l’acollida adient del nouvingut. En el seu moment jo vaig ser nouvinguda i vaig patir el desarrelament que això implica. Acollir des del cor ajuda enormement inclús a aprendre la llengua fet que ajuda a sentir-te més acompanyat, a poder comunicar-te mínimament.
    Interessant que en la teva proposta impliquis tots els agents educatius.
    Endavant Laia amb aquest projecte tant interessant i humà d'acollir.
    Carme

    ResponElimina