dimecres, 4 de maig del 2011

Comissió Psicopedagògica: Reunió

Vaig assistir a la reunió setmanal que fa la comissió psicopedagògica del centre.

Els components de la comissió eren:

- La pisocopedagoga del centre

- La psicopedagoga de l’EAP

- La directora

- La treballadora dels serveis socials

- El cap d’estudis

- El coordinador de l’ESO

En aquesta reunió es van comentar els alumnes que els serveis socials estava portant un seguiment. També és va comentar algun cas d’un alumnes que seria derivat els serveis socials.

En aquesta reunió es va anar comentar com anava el nou projecta de l’aula d’acollida, quines activitats s’anaven fent i els avanços que s’observaven.

Es va parlar de la Maria, que tots els professors veien que estava fent un canvi molt important i tots estàvem molt contenta amb ella.

També es va parlar de la Jeimi (comentat en una entrada anterior) i el cas el portava la treballadora del serveis socials.

La comissió estava molt contenta de com evolucionava aquest projecta i fins i tot es va parlar de poder continuar a l’any vinent.

Les finalitatats d’aquestes reunions de la comissió són les següents:

  • Realitzar un seguiment exhaustiu dels alumnes durant tot el procés d’escolarització.
  • Detectar les necessitats i peculiaritats dels alumnes (motivacions, interessos, capacitats per l’ aprenentatge, ...), que són molt diferents entre ells, per poder concretar les nostres intencions educatives (plantejaments i estratègies) de manera que ens ajustem a poc a poc a les seves necessitats específiques.
  • Establir programes psicopedagògics específics per aquells alumnes que ho necessitin i estudiar quines estratègies, metodologies i tècniques de treball són més adients per cada cas.
  • Orientar als professionals de la docència a nivell personal, de grup i de professional.
  • Assessorar els pares que ho sol·licitin.
  • Col·laborar amb altres professionals externs, com els serveis socials

7 comentaris:

  1. M'agradaria fer-te una pregunta; com valores aquestes reunions, creus que poden ajudar a resoldre els problemes dels alumnes amb NEE?
    Ho dic perquè en el centre on estic fent pràctiques existeix aquest debat?
    Gràcies per l'explicació.

    ResponElimina
  2. La meva opinió , en en relació la meva experiència en el centre de pràctiques, aquestes reunions serveixem per coneixer la siruació global del alumnes en amb NEE però crec que per resoldre els problemes específics d'aquests alumnes són més aficaces les reunions que fem els dijous amb la psicopedagoga de l'EAP i la psicopedagoga del centre. Però amb això no dic que aquesta comissió no sigui necessaria, ja que t'ajuda a tenir diferents punts de vista de la situació d'aquest nois.

    ResponElimina
  3. Laia, et volia preguntar com es fa al teu centre de practiques per detectar les capacitats d'aprenentatge dels alumnes?

    ResponElimina
  4. No acabo d'entendre molt bé la pregunta, però si et referèixes a les necessitats especials del alumnes, és la psicopedagoga del centre que s'encarrega.

    ResponElimina
  5. Hola Laia, em referia quan ens expliques:

    "Les finalitatats d’aquestes reunions de la comissió són les següents:
    Detectar les necessitats i peculiaritats dels alumnes (motivacions, interessos, capacitats per l’ aprenentatge, ..." I jo et preguntava, ¿Cóm es fa per detectar les capacitats per l'aprenentatge?

    ResponElimina
  6. Em refereixo en aquells alumnes que necessiten un aprenentatge diferent els altres (per exemple: problemes de dislèxia, alteracions de conductes...), la comissió a través del debat i els informes del psicopedagog o treballador social intentar establir quines motivacions, capacitats i interessos presenta l’alumne.
    Capacitats amb referia a un terme genèric, no amb a fer un anàlisis exhaustiu.

    ResponElimina